Anasayfa Gittiğim Yerler Suuçtu Şelalesini mutlaka görmelisiniz

Suuçtu Şelalesini mutlaka görmelisiniz

Tatil dönüşü Bursa’ya varmadan Mustafa Kemal Paşa’ya uğradık. Büyük kızım daha önce geldiği bir şelaleyi yaklaşık bir saattir dillendirmiş, yol üstündeyken uğramamanın hata olacağını anlatıp durmaktaydı. Gidip gitmeme konusunda tereddüt içinde iken yolun sağında tabelasını görünce dayanamadım ve tabelanın gösterdiği yola saptım.

Bana 10 km demişti ama rahat 20 km vardı. Biraz sitem etmekle beraber yolun bozukluğunu bir kenara koyarsak bağ-bahçe içinden keyifle yol aldık ve yaklaşık yarım saat sonra elinde makbuzla bekleyen bir görevlinin yanına sokulup 8 TL vererek Suuçtu Tabiat Parkına giriş yaptık.

Birkaç yüz metre sonra yolun solunda bir yer bulup arabayı park ettik ve tamamen ormanın içinde yer alan yolun ilerisinden doğruca şelalenin olduğu kayalıklara yöneldik. Soldan yolu takip ettiğinizde mesire ve piknik alanlarına gidiyorsunuz. Aracın giremediği bir alandan tahta bir mini köprü ile suyun aktığı, tabanın tamamen kayalık olan bölgeye girdik.

Hafta içi olmasına rağmen epey kalabalıktı. Arapların dikkat çekici derecede çok olması şaşırtıcıydı. Kayaların üzerlerinden zıplayarak, el ele tutunarak yaklaşık 40 metreden dökülen “Suuçtu” şelalesinin altına kadar geldik. Su azdı, bahar başında, özellikle yağmur ve eriyen karların burada coşkulu aktığını tahmin ediyorum.

Buraya neden “Suuçtu” dendiğini açıkçası öğrenemedim. Sadece kış aylarında dediğim gibi yoğun yağmur ve kar erime sonrası, kayalık bölgenin tamamen suyla kaplanarak şirin bir gölet oluşturduğu söylendi. Çevrede hizmet veren birkaç yer gördüm. İlk girişin solundaki kafeteryada üç kadın sürekli yufka açıp gözleme yapmaktaydılar. Fiyatını sormadım zira aç değildik. Hemen karşısında çay içtik, bardağına 1.5 TL verdik. Makuldü yani.

En görmek istemediğim şey ise ağaçların yanında sağa-sola atılan kavun-karpuz kabuklarıydı. Çok çirkin bir manzaraydı. Böylesi eşsiz doğal zenginlikleri lekeliyoruz. Bir saat sonra tekrar yola koyulduk. Mesire ve piknik alanlarını yakından göremedik fakat bana İstanbul Belgrat Ormanlarını hatırlatan bu güzel yerde harika mangal yapılacağı kesin.

Daha fazlası için
  • Kuşadası betona teslim

İstanbul’dan başlayan tatil yolculuğuna, Bursa, Balıkesir üzerinden İzmir’e doğru de…
  • Toprağa ne verirsen sana onu geri verir

Metalik madenler, endüstriyel ham maddeler ve enerji ham maddeleri toprağın altında bulunm…
  • İstanbul Plajları

İstanbul’da yaşayıp sıcaktan bunaldığınızda serinlemek için oldukça fazla seçenek var.  Ka…
Load More By B.A.

• Köfteci Yusuf 4. Levent’te

Son yıllarda kendi sektöründe büyük sıçrama yapan Köfteci Yusuf, son şubesini İstanbul 4. …
  • Beykoz Taşlıhan

Yoğun bir çalışma temposunun ardından hafta sonunda evde oturmayalım dedik ve rotamızı bu …